Nieuwe oude Schoeps

Ok, het heeft lang geduurd voordat Schoeps hier in beeld kwam. Op de een of andere manier dacht ik altijd dat deze microfoons te clean waren voor waar ik mee bezig ben. Totdat ik voor het eerst een paartje CMT 541's gebruikte voor percussie. Niet normaal hoe microfoons tegelijkertijd  gedetailleerd, rijk, transparant (als in: levensecht) en toch lichtelijk gekleurd kunnen zijn. Na een tijdje zoeken vond ik een paartje van die oude CMT's en ging ik ze al gauw voor alles gebruiken: akoestische gitaar, overhead, snare, elektrische gitaar, strijkers. Het duurde niet lang voor ik de voorlopers, de buizenversies CM61 (buis: 6AU6) en M221 (buis AC701), had ontdekt met het schakelbare kapsel, de M934. Dit kapsel schakelt tussen nier en omni en biedt daarmee weer meer mogelijkheden (omni overheads drums!). Daarbij zijn beide buizenversies net weer iets gekleurder dan de latere CMT. Hoe dan ook, er was geen weg meer terug; ze staan nu allemaal op de lijst. Hier een foto van de hele bups: